Gwy wandelt

zondag 26 januari 2020

De bergen van Gerard

Wat een verrukkelijke wandeldag vandaag onder een heerlijke zon.
Wandelen is altijd aangenaam, maar zo met die winterzon is het heerlijk.
Na de tocht hoorde ik het van verschillende mensen dat ze een mooie dag gehad hebben.
Maar laat me vertellen hoe en waar ik wandelde.

Deze ochtend in het station Gent StPieters waren er wandelaars. Sommigen namen de pendelbus naar Aalter. Een tiental, waaronder ik, kozen voor de trein naar Geraardsbergen.
Ik wou zo 2 uur wandelen en koos voor de 10 of 12 km.
De wandelpijlen brachten ons langs de Dender. De langere afstanden mochten meteen de Dender over. Wij lieten de Dender links van ons.
En eens van de Dender weg, waren het aarden paadjes. Niet teveel hoogte verschillen op dit parcours. Ik had voor de zekerheid een wandelstok mee. Die heb ik niet nodig gehad. Het hoogtepunt letterlijk en figuurlijk was de Oudeberg. Velen weken even van het parcours af, om langs de kapel te gaan. En dan daalden we af naar de stad voor Manneken-Pis . Terug naar boven om langs het perlgrimspad te wandelen.
Weer beneden vond ik het vreemd dat we het terrein van ziekenhuis betraden, maar dat was om de orgelzaal binnen te gaan.
Daar werden we getrakteerd met een jeneverke of warme chocolademelk.

Een leuke tocht, waar gezelligheid troef was. De Padstappers verzorgen hun wandelaars.

Ik had mijn tocht met RUNTASTIC opgenomen. Gemiddeld snelheid inclusief rust, was 5,4 km/u. 

Geen opmerkingen: