Gwy wandelt

zaterdag 25 januari 2020

Eierkoekenwandeling

Waar wandelen vandaag?
Weer een ruime keuze.
Ik had al een top vier opgesteld, en uiteindelijk is het Wevelgem geworden.
De Guldenbergstappers richtten aldaar hun eierkoekentocht in, een familiale wandeling.
Ik had al een keer bij die club gewandeld. Goede herinneringen aan over gehouden, dus vandaag er weer eens naar toe.

De scanning bij inschrijving verliep vlot.
Het werd trouwens een krijg-wandeling. Naast de beloofde eierkoek, hebben we ook een spaarkaart en een soya-drank gekregen.

Voor de kinderen was er een zoektocht uitgewerkt. Ze konden al wandelend een rebus oplossen.

De wandelpijlen brachten ons de Leie over naar Lauwe. Aldaar hadden de afstanden van 15 km en meer, een lus in Lauwe en Aalbeke. Deze krinkelende groene doortocht wist me te bekoren.

Het was wel druk. Toen ik de tweede keer in de rustpost kwam, was het een waar soepmoment. Ik was duidelijk niet de enige die zin had om een kom soep. Het was aanschuiven bij de soepbedeling.

Ondanks het grijze weer is het een toffe wandeling geworden.

Van deze tocht zag ik al berichten in de facebook groep WANDELAGENDA.
En ik weet zeker dat ook BENELUXWANDELEN over deze tocht zal berichten. 

Geen opmerkingen: