Gwy wandelt

maandag 19 september 2016

Met de lijnbus

Veel neem ik een autobus van De Lijn. Ik heb dan ook een MOBIB-kaart aangeschaft. Dat is dan voordeliger dan telkens een ticket te kopen.
Jammer genoeg begon mijn kaart kuren te vertonen. Registratie aan de ontwaarder lukte niet altijd, of er verscheen een rood teken. Na enkele pogingen lukte het dan wel of toch niet.
Vrijdag wou het weer niet lukken. De chauffeur liet me wel mee rijden, en zei erbij dat ik beter met mijn kaart naar een lijnwinkel zou gaan.
Deze morgen deed ik dat dan ook. De loketbediende zei dat mijn kaart defect is. Zij vulde een formulier in, dat ik moest ondertekenen, en hield de kaart in.
Ik kreeg dan een papieren lijnkaart met een geldigheidsduur beperkt in de tijd. Zo kan ik ondertussen weer met de autobus rijden.
Binnen enkele dagen, krijg ik dan een nieuwe MOBIB-kaart.

Geen opmerkingen: