Gwy wandelt

vrijdag 19 maart 2021

Wandelstok

 Gisteren voor het eerst met een wandelstok gewandeld.
Ik was benieuwd of zo een stok inderdaad een verschil zou uitmaken voor mijn heup. 
Waar het modderig was, en moeilijk stappen is hielp de stok me. 
Het was een beetje proberen om de juiste lengte in te stellen. 
Nu ken ik de lengte voor een volgende keer. 
Ook om de stok handig te gebruiken. Ik breng de stok naar voren en ik duw er me om zo te zeggen mee af.
Op macadam en andere verharde wegen heb ik er niets aan.
Ik denk dat ik een musketonhaak aan de voorkant van mijn rugzak zal bevestigen, daar kan ik de stok dan aan hangen. 

Een stiekem voordeel van wandelen met een stok is dat andere mensen die uit tegengestelde richting komen, spontaan opzij gaan.
Het heeft het nadeel dat een mens zich er oud mee voelt. 
Mijn heup is nu gespaard gebleven, maar nu voel ik mijn schouder. 

Geen opmerkingen: