Gwy wandelt

woensdag 31 januari 2018

Slaap wel

Uit het doe-boek Slaapwel
Deze morgen was er in ons lokaal dienstencentrum een sessie om na te gaan hoe goed we slapen.
Een mevrouw van de CM (Christelijke Mutualiteit) nam ons mee in een exposé over gezonde nachtrust.
Ik heb in ieder geval onthouden, dat je als je je problemen mee naar bed neemt, je geen rust kan hebben.
Ik denk dat ik eens de slaaptest zal doen.
Jij ook ? Klik hier.

Op sommige aspecten ging ze diep in.
Er was bij ons een dame met het zogenaamde chronisch vermoeidheidssyndroom. Die mevrouw kan zo gewoon overdag dreigen in slaap te vallen. Ze heeft nu in ieder geval wat tips gekregen om dat te voorkomen.
Ook snurken was een thema. Ik begrijp dat dit erger is voor de partner dan voor de snurker zelf.
Maar als het apneu wordt dan is zeker een gesprek met de huisarts en opvolgend de slaapkliniek wel nodig.
Christine had het ook over apps die je slaap registreren. Zo heb ik er een op mijn mobieltje. By the way,  ik slaap gemiddeld 8 uur en 10 minuten.

Geen opmerkingen: