Gwy wandelt

maandag 3 september 2018

Vijf klokkentorens

Ons wandelgroepje. 
De wandelclub Mont Marche Tournai bestaat twintig jaar.
Om dit te vieren pakten zij uit met een wandeltocht van 100 kilometer.
Start was vrijdag 31 augustus om 21 uur.
Het was een heerlijke tocht. Heel wat kilometers in het Franse land.
Ook heel wat kasseien. De Paris-Roubaix voor de wandelaars.
In de nacht vormden Marc en ik een duo. Het was niet bewolkt en de maan verlichte ons pad. Mijn looplamp had ik enkel nodig onder de bomen en om de pijlen te zien.
In de ochtend breidde ons wandelgroepje zich uit tot 4. Bij het ontbijt waren we een ander wandel duo tegen gekomen, en de laatste helft van de tocht hebben we dan ook met ons gevieren gestapt.
De tocht was puur natuur. Op het einde stapten we de historische stad Doornik binnen. Onze route bracht ons ook langs de kathedraal met haar vijf klokkentorens.
Om kwart na vijf, zaterdagnamiddag luidde de bel. We waren binnen.
We kregen op de tocht ook mentale ondersteuning om die 100 km te stappen, waarvoor mijn dank.
Geloof me. Ondanks mijn kwetsuren zal ik deze tocht - als die nog eens ingericht wordt - weer meestappen. Een mooi parcours, een ruime bevoorrading,
Vriendelijkheid straalde op deze tocht.

Geen opmerkingen: