Gwy wandelt

zaterdag 29 december 2018

Van de duisternis naar het licht.

Deze morgen zette ik om iets na acht uur aan in Sleidinge om er de eindejaarstocht te stappen. Het was nog donker dan.
Wandelclub WAK had verschillende afstanden uitgepijld.
Ik opteerde om de 21 te stappen.
Zo wandelend op het platteland geeft het een heerlijk gevoel zo vanuit de donkerte het klaar zien worden. Het ontwaken van het landschap.
Het was niet koud vandaag. Het vroor niet. Ik moest zelfs mijn jas open laten hangen.
Na zo een kleine 8 kilometer bereikte ik de eerste rustpost. Die deelden we met al de afstanden.
Na die rust werden de 18 en de 21 verder gestuurd. Weer puur landelijk. Aan het Eeksken hadden we dan onze tweede rust in een zaak van werktuigen en gereedschappen en werkkleding. De winkel was trouwens gewoon open. In de inkomhal waren tafeltjes en stoelen geplaatst. Ik bleef hier wat zitten voor een lekkere soep. Ik kocht er ook een boterham met hoofdvlak bij.
Ik moest immers energie opdoen want het volgende traject was meer dan 10 km. Eerst langs de Lieve in Lovendegem, en dan met een grote omzwaai langs het Hulleken naar Sleidinge weer.

In zo een wandeling dicht bij waar ik woon kom je natuurlijk veel kennissen tegen. Trouwens ook kennissen van waar ik vroeger woonde. Dat is dan altijd gelegenheid om elkaar een goed uiteinde te wensen.
Bij deze ook aan je een prettig jaareinde gewenst.

Geen opmerkingen: