Gwy wandelt

zondag 20 januari 2019

Bij mijn gebuur

Ik woon nu wel in een straat die markant is voor Gent.
Denk bijvoorbeeld bij mijn gebuur.
Het huis van Lousbergs en later van de Hemptinne
Toen ik er kwam wonen. In 2013 was dat toen een site van Optima.
Een goede kennis van me, had toen gezegd: Als je al je geld wil kwijt geraken, spring er dan eens binnen. Gelukkig heb ik dat niet gedaan. Een mijnheer die zich voor deed als steenrijk (was nu Pikeur de naam ?), hield daar kantoor. Hij is ondertussen failliet verklaard.
Eén keer ben ik er binnen geweest. Een pakje voor mij was ginder bezorgd. De procuratiehoudster heeft me dan verder geholpen.
Het interieur heeft nogal een indruk op mij gemaakt. Het is een stadspaleis dat rijkdom uitstraalt.
Nu is het eigendom van BELFIUS.

Geen opmerkingen: