Gwy wandelt

vrijdag 25 januari 2019

Rustige vrijdag

Een vrijdag zoals zoveel andere.

's Morgens eerst samenkomst in de Gentse  Sint-Jacobskerk.
Het was vandaag wat improviseren.
De mijnheer die gewoonlijk voorleest had geen stem. Ik moest zijn taak overnemen.
Het mevrouwtje dat de voorbeden op zich neemt, was ziek thuis.
Een andere dame las dan voor.

Na de getijdenviering, gewoonte getrouw naar de Vrijdagmarkt. Dan spring ik altijd de Postiljon binnen. Altijd aangenaam gezelschap. Goed zitten ginder.

Nadien nog naar het wijkgezondscentrum De Sleep.

En waar zouden we gaan eten?

We hebben het sober gehouden. Een kleine maaltijd in de Evergreen. Het is daar op de Achterleie altijd gezellig.

Naderhand heb ik in mijn flat nog wat zitten lezen.
Maar tegen vijf uur moest ik toch weer eens buiten.
Naar het buurthuis DE HORIZON.

Maar wees gerust. Ik ga vroeg naar bed.

Geen opmerkingen: