Gwy wandelt

zaterdag 13 juli 2019

Adriaan Brouwer

Adriaan Brouwer ? Wie zou dat nu zijn ?
Ik heb het op internet opgezocht. Dat kan jij ook.
Vandaag wandel ik bij de wandelclub 'Hanske de Krijger' in Oudenaarde.
Zal ik in herhaling vervallen ?.
Hanske de Krijger, wie zou dat nu zijn ? Ook dat vind je op internet.
------
We zitten op de boemeltrein naar Oudenaarde met heel wat wandelaars.
Zo hebben we al wat voorpret.
Dan naar de startzaal. De weg er naar toe is goed aangeduid met groene pijlen.
In de startzaal schrijven we ons in. We drinken eerst nog een koffie en dan vertrekken we. We = Daniel en ik. We wandelen vandaag samen. Als we iets na 9 uur, aanzetten voor wandeling 21, zijn er al meer dan 1.000 wandelaars voor ons vertrokken.

Onze eerste traject is al meteen in een wild natuurgebied. Nadat we de het wielercentrum gepasseerd zijn zijn, sturen de wandelpijlen ons aan de Meerspoort onmiddellijk over smalle verwilderde paadjes. Die brengen ons langs de Donkvijver en dan weer terug richting centrum.
Vooraleer het centrum te bereiken buigen we alweer af. We stappen door het natuurgebied 't Spei. Een heerlijke passage. Om dan naar Leupegem te stappen
In Leupegem nemen we een korte rust. Daniel met soep. Ik met chocolademelk.
Het tweede traject brengt ons langs bekoorlijke paadjes door Ladeuze naar Etikhove. We stappen voor een stuk over de GR129.
In Etikhove nemen we een tweede rust. Nu is het mijn beurt om een soepje te drinken. In Etikhove is het druk. De 50km stappers komen net aan. En zo te zien zij ze niet met weinig.
De helft van onze wandeling zit erop. We stappen nu terug naar Leupegem. Weer langs mooie landelijke paadjes. Een korte klim levert ons mooie vergezichten over de vallei op
15 kilometer gestapt komen we weer in 't Sportkot te Leupegem. Voor ons de derde rust.
Nadien weer verder voor het vierde traject. Hier onder meer een doortocht door het domein van de abdij van Maagdendale. In dit traject worden we nog voor we Oudenaarde bereiken nog getrakteerd met een Adriaan Brouwer. Dat is een bruin biertje. Wie geen bier wil drinken, en de jonge kinderen krijgen een frisdrank. Als slot nog wat toeren langs parken in Oudenaarde zelf.
Mijn tocht besluit ik met een broodje braadworst. Het is daar wel even aanschuiven. Ik ben niet de enige die zo een broodje lust. Het broodje met worst, ajuin en mosterd smaakt me wel.

Om te besluiten:   Het is een mooie, ruige, landelijke tocht. Hanske de Krijger had wel zijn bril op, toen die wandeling uitgezet werd.

Voor foto's die ik met mijn mobieltje nam, klik hier.

Geen opmerkingen: