Gwy wandelt

zondag 7 juli 2019

Vanuit KLIM OP

Vandaag was het een tocht van de Reynaertstappers, een tocht met als naam: Runners'Lab Walk Classic.
Daar is een 50 kilometer tocht aan verbonden. De inrichters mochten zo een 300-tal 50 km-stappers verwelkomen.
Zelf koos ik voor de 27.
Ik had al de eerste trein genomen. Nog net voor 7 uur was ik al in het station van Lokeren. Dan nog 20 minuten te voet en ik was in de startzaal in de school KLIM OP. De 50 km stappers waren toen al vertrokken.
De tocht die ik gekozen had bestond uit 4 trajecten. Een eerste traject door Daknam tot in Eksaarde. Op de eerste rustpost nam ik een sanitaire stop, en stapte meteen verder.
Ik was verrukt door de meesterhand die dat parcours hier uitgezet heeft. Leuke paadjes. Bij de Zuidlede moest ik wel af en toe langs de kant om de snelle 50km stappers doortocht te verlenen. Na het Etbos week de 27 af van de andere afstanden. Via de Olentgracht brachten de oranje wandelpijlen mij weer naar de rustpost, zaal Ons Vermaak.
Nu bleef ik wel een kwartuurtje zitten, 15 kilometer had ik toen al gestapt.
En dan weer op weg. Weer een mooi traject: Langs de Liniewegel passeerden we de Kruiskapel. (ik niet, maar de mensen die er in de namiddag passeerden, konden die kapel bezoeken.)
Altijd weer ben ik een eindje verde verrast door zo een aanplanting vol met twijgen. Zouden ze daar borstels van maken of manden? Moet ik toch eens vragen.
In een grote loods hadden we de derde rust. Het was voor mij tijd om te lunchen, ik kocht dan ook een soepje. Voor de nieuwsgierigen: mijn lunch was koude pasta met mais, ananas en kip.
Het vierde traject was weer met alle afstanden samen. We stapten langs de Durme doorheen de Moervaartse meersen en dan later via een voormalige spoorweg door de Daknamse meersen.
Terug in de Klim Op mocht ik de inrichters feliciteren voor weer eens een mooie wandeltocht.

Klik hier voor enkele foto's die ik met mijn GSM nam.
Er waren meerdere wandelfotografen: Clement bijvoorbeeld. en RenĂ©, ook een clubgenoot van mij.
Als je foto's van de 50 km wil zien, klik dan op de reeks van Nicole, ook al een lid van mijn wandelclub De Kwartels. 

Geen opmerkingen: