Gwy wandelt

vrijdag 24 april 2020

Sacrament op Eclips.

Gisteren eens gekeken naar een Vlaamse film.
Een film uit 1990: Het sacrament.
Een film van Hugo Claus, gebaseerd op zijn boek 'Omtrent Deedee' .
Toen Hugo Claus eens bij mijn ouders thuis kwam, heeft hij het boek gesigneerd. Ik heb het nu nog gezocht, maar het is in die tientallen jaren verloren gegaan.
Tof aan die zender 'Eclips' is dat de film niet door reclame onderbroken wordt.

Rechtzetting: Het boek 'Omtrent Deedee' is er nog altijd. De schrijver heeft het in 1963 voor mijn broer gesigneerd. En die heeft het nog altijd.

1 opmerking:

Pauline Verhelst zei

Dag pepe,

Ik wist niet Hugo Claus ooit bij je thuis was geweest! Als literatuurstudent kan ik daar alleen maar van dromen. Zodra de coronacrisis is hoor ik graag je verhaal bij een koffietje in het Paard van Troje!

Pauline