Gwy wandelt

maandag 9 augustus 2021

Assels wandelroute

Deze ochtend stapte ik de Assels wandelroute
Dat is een van de wandelroutes aangeduid met zeshoekige bordjes.
Van die wandeling ben ik peter, en geregeld krijg ik de opdracht na te gaan of de aanduidingen nog kloppen
Met mijn lijst mer de bordidentificaties in de hand, begon mijn tocht vanuit Drongen.
Dan over die opvallende brug de Leie over en de Asselsekerkweg in.
Puur natuur. Wel wat opletten voor de modderplekken en de boomwortels. Een eind op het pad werd het door de vele modderstroken bijna onbegaanbaar. Dat brengt wat avontuur in de tocht.
Later de Pontstraat in. Dat was nu wel verhard en komt uit aan de veerpont van Afsnee. Van de Nenuphar langs de Drie Leien brengen de wandelborden de wandelaar terug naar Drongen, met soms bijzonder mooie stukken. 
Een mooie tocht met onderweg ook rust- en broeigebieden, verzorgd door Natuurpunt. 
Als je de HORECA niet aandoet mag je toch op anderhalf uur rekenen.
Ideaal om er een namiddagwandeling van te maken met de hele familie
Mijn rapport richting TOV is gemakkelijk. Alle bordjes waren er.
Klik hier voor wat foto's.

1 opmerking:

Unknown zei

Kunnen we de wandeling in afsnee, ook met 6 hoekige bordjes hieraan koppelen?