Gwy wandelt

zondag 24 september 2017

Torenhof

Deze zondag koos ik voor een wandeling van PASAR te Oostkamp.
Met de boemeltrein kwam ik er. Op weg van het station naar de startplaats kwam ik al wandelpijlen tegen. Die volgde ik. De pijlen leidden door het prachtige kasteeldomein van Gruuthuuse. 
Het is wel wat vreemd om de laatste kilometers van een wandeling te stappen nog voor ik ingeschreven was. Ik zag al het bordje 'laatste kilometer' en ik was nog niet eens begonnen.
In de startplaats schreef ik me in voor de 20 km. Ik liet meteen mijn wandelboekje afstempelen. Het kan maar gebeurd zijn. Ik kreeg ik een drankbonnetje. Die gebruikte ik dan later op de eerste rust voor een kop koffie.
De 20 bestond uit 3 trajecten. Het eerste traject bracht ons doorheen een park, door bosjes en door de Warande Putten. De rust hadden we in Moerbrugge. Vanuit de zaal Zuidleie hadden wij, de 20 kilometer stappers een landelijke lus doorheen Beverhoutsveld. Soms nog hoge mais, soms groenteteelt, soms geploeter akkers. Enkele landbouwers waren trouwens aardappelen aan het oogsten.
Terug in de rustpost vervoerden we de 12 km stappers en bewandelen den Zuidleie vallei.
Klik hier voor mijn foto album
Het was een mooie Torenhof tocht. Ik heb ervan genoten.

Geen opmerkingen: