Gwy wandelt

woensdag 4 april 2018

Onthaal

Het onthaalseizoen in de Gentse Centrumkerken is weer begonnen.
Deze woensdagmiddag was het voor mij de eerste keer dit jaar dat ik in de Sint-Baafskathedraal de bezoekers mocht onthalen.
Het deed me wat vreemd aan zo al die toeristen en andere bezoekers te zien. Na maandenlange afwezigheid is het wennen.

Er zijn mensen die zo maar binnenlopen, er zijn mensen die geïnteresseerd zijn, er zijn mensen die het om de kunst doen, er zijn mensen die het uit hun geloofsovertuiging doen.
Voor iedereen stellen de onthalers zich gastvrij op. We staan ten dienste van de bezoekers. We beantwoorden hun vragen. We geven een rondleiding.
De vragen zijn in het Nederlands, in het Engels, in het Frans, in het Spaans, of in een taal die ik niet ken. In dat laatste geval kan men  met het Engels redelijk  op de vraag ingaan. En ik kan altijd op de flyers wijzen, die in verschillende talen beschikbaar zijn.

Overigens onze kathedraal is nu met Pasen wondermooi versierd.

Geen opmerkingen: