Gwy wandelt

zaterdag 7 april 2018

Waar was je?

Er is nu heel wat te doen rond privacy.
Dat begrijp ik niet.
Ik zou denken dat als je op systemen als facebook zit, je toch weet dat je berichten, je meldingen niet alleen meer op je eigen computer staan, maar meegedeeld zijn op tal van servers over de hele wereld, los van je persoonlijke instellingen.

Als je een mobieltje hebt, wil je bereikbaar zijn. Het gevolg is dat  steeds is geweten waar je bent, en geweest bent. Moeilijk is dat niet. Als voorbeeld hierbij op de afbeelding mijn eigen situatie, die ik van internet haalde. En als ik het weet, kunnen ook anderen het weten.

Als je echt privacy wil, gebruik dan al die communicatiemiddelen niet. Leef alleen in een bos.
Vroeger was er ook geen privacy. In mijn straatje althans niet.

Geen opmerkingen: