Gwy wandelt

zaterdag 18 mei 2019

Smaken in Gent

Waar Leie en Schelde samen vloeien, komen verschillende volkeren en culturen samen.

Dat doen ze al lang. De centrale richt er al jaren een wereldfestival in.
Het buitenfeest draagt de titel: Les goƻts de Gand.
Het is zo letterlijk dat we daar van uit alle landen wat konden eten.

Vele talen heb ik daar gehoord.
Tijdens mijn tocht in West-Vlaanderen kreeg ik op facebook een berichtje van een goede kennis van me. Ik dacht dan ook. Ik ga er ook naar toe.

Eerst even de kermis sfeer ontsnappen om in De Horizon naar kamermuziek te luisteren. Mensen aan mijn tafel die in dat gebouw wonen, vertelden me dat zo iets wel meer mag georganiseerd worden.
De spelersgroep draagt de naam MOM TRIO. De drie muzikanten wisten het 'oudere' publiek te boeien. Mij zelf,  fascineerde de muziek op contrabas me geweldig.

Daarna zijn we samen nog naar het Coyendans park geweest . Ik ben al lang geen nachtmens meer maar ik heb geweldig genoten van de verschillende tentjes, van de verschillende muziek, van de verschillende groepen  die met elkaar begaan zijn.

Geen opmerkingen: