Gwy wandelt

dinsdag 28 mei 2019

Dag 2: 1ste dag in Lourdes

's Morgens om 8 uur ontbeten.
Nadien bezochten we het heiligdom.
Mens wat een volk! Bij de grot was een grote groep, ook veel rolstoelen trouwens.
Veel volk ook bij de genezende baden. Deze morgen mochten trouwens alleen vrouwen aan de onderdompeling deel nemen.
Om 11u30 waren we terug in het hotel voor het aperitief.
Daarbij bespraken we de groeps excursies en leverden we een bijdrage voor de groepskaars.
We gebruikten het middagmaal, dat ze hier dejeuner noemen, om 12 uur.
In de namiddag stapte ik nog eens naar het heiligdom. Een bad aldaar nemen, wou ik wel doen. Gezien de wachtrij drie kwartier was, deed ik het maar niet.
Mijn ander voornemen, de grote Kruisweg stappen, deed ik wel. Op die tocht was er weinig volk. Het is trouwens een fysieke inspanning die veel bedevaarders niet aankunnen.
Om 19 uur gebruikten we het avondmaal in ons hotel.
Dan de Kaarsjesprocessie. We moesten zelf geen kaars kopen. Ons hotel verschafte er eentje.

Geen opmerkingen: