Gwy wandelt

zaterdag 7 september 2019

Sloebers in de Scheldevallei

Een tocht door de vallei van de Schelde. Wandeltochten ingericht door de Scheldestappers.
Ik kan het niet nalaten om altijd hun toenaam Sloebers te gebruiken.
Vandaag startten de verschillende afstanden vanuit Vurste.
Eigenlijk wist ik niet op voorhand welke afstand ik zou kiezen. Maar gezien het parcours kon ik onderweg nog beslissen.
Verschillende afstanden begonnen met een traject van 7.2 km. Een traject langs wegen die we van de Sloebers gewoon zijn: smalle paadjes, kerkwegels, meestal onverhard. Als het wat hoger is, mooi gezicht over de vallei.
Onze 1ste rustpost was in Dikkelvenne. Hier kon men trouwens ook starten als men voor de 15, 21 of 30 km koos. Ik ging verder op de 21/30.
Van Dikkelvenne ging het daarbij verder naar Meilegem. We passeerden het dorp en werden langs een achteringang de Kaaihoeve binnen geleid. Voor mij, en voor de mensen waarmee ik sprak, was dat de eerste keer.
In de Kaaihoeve at ik mijn lunch met een kom soep. Voor de nieuwsgierigen: bruin brood met hoofdvlak en mosterd.
Nu moest ik kiezen. Ik koos niet voor de 30 1x, maar voor de 30 2x  en de 21.
Leuk wandelen over smalle paden langs de oever van een Schelde-arm.
Het was al de hele morgen zon en bewolkt, maar nu begon het toch wel te regenen.
Ja ... Als wandelaar moet je daar tegen kunnen.
Het heeft niet lang geduurd trouwens.
Zo kwam ik na 21 km stappen weer aan in de startzaal.
Het is als stadsmens steeds genieten van zo een wandeling op de buiten, zeker op zo een mooi parcours als dat van de sloebers.

Geen opmerkingen: