Gwy wandelt

zondag 8 december 2019

Kersttocht bij weduwe Vos

Het was nog donker toen ik de trein nam naar Belsele.
In Belsele richtten de Reynaerstappers al voor de 35ste keer hun kersttocht in. Toen ik aanzette was het al klaar, maar wel miezerig nat en winderig.
Ik had voor de afstand 13 gekozen.
Die bracht ons eerst richting Sinaai.
En daarna in het tweede traject brak de wandeling helemaal open. Ondanks dat het nu niet echt aangenaam wandelweer was is het een wandelparcours om echt van te genieten. Ik denk aan de boskapel, aan het terrein van de familie De Clerck en vooral aan de bossen van Puivelde. Alleen al de Weduwe Vos wegel is voor mij al een reden om die tocht mee te stappen.
Het derde traject bracht me dan weer door een ander deel van die wegel, en door nog meer wegeltjes door een boomrijk gebied. En dan nog wat landbouwwegen door geoogste akkers en groene weiden.

En geloof het of niet, toen ik de trein huiswaarts nam, brak de zon erdoor. De mensen die in namiddag starten hadden wel goed weer.

Geen opmerkingen: