Gwy wandelt

zondag 29 december 2019

Wafelentocht van Egmont.

Deze morgen stonden we met meer dan 10 wandelaars in het station Gent Sint-Pieters. Sommigen zouden in Aalter wandelen, Anderen, waaronder ik hadden Zottegem als wandeldoel gekozen.  Daar richtte de wandelclub Egmont haar wafelentocht in.
Tijdens de treinrit konden we de opgaande zon bewonderen. Zij brak kleurig door de wolkensluier heen.
Van het station naar de Bevegemse Vijvers is het zo anderhalve kilometer stappen. We verschoten hoe vol de parking daar al stond. Veel volk op de been vandaag.
Gelukkig hadden de inrichters meer dan één inschrijftafel voorzien, Zo waren de administratieve formaliteiten in een minimum van tijd afgehandeld.
Ik besloot om voor de 12 km te kiezen.
Het begin was mooi en pittig. Door het domein Breivelde flink klimmen naar Grotenberge. Er werden daar op het terrein heel wat moois gefotografeerd.
Van Grotenberge weer naar beneden. Beneden sloot de 8 km zich bij de langere aan. We stapten over wit berijpte grasvelden.
Later in dat traject werden we op glühwein getrakteerd. Twee mensen bedienden ons. Een mevrouw gaf de warme wijn. De andere mevrouw verstrekte limonade of water.
Na die welkome gratis bevoorrading weer verder.
Eerst splitste de 8 km zich af. Later mochten wij van de 12 ons van de langere afstanden afscheiden.
In Erwetegem op de Smissenhoek kwamen de afstanden weer samen. Daar was de eerste rustpost.
Een wandeling bij Egmont is voor mij niet af, als ik geen broodje braadworst gekocht heb. Dat smaakt me altijd bij een soepje. Ook nu weer.
Dan het dorpje verlaten en weer het landelijke in.
De zon bleef zo heerlijk schijnen. Verrukkelijk zo te kunnen wandelen. Vele mensen hadden hun handschoenen, hun muts en hun sjaal al af gedaan
Maar ja de aankomsthal kwam in zicht. Tijd om te verpozen met een wafel.
En dan langs de Kastanjelaan weer naar het station.

Voor wat foto's die ik met mijn mobieltje nam, klik hier.
De wandelgazette was ook aanwezig. Voor het 'officieel' verslag klik hier.
Verschillende wandelaars laten hun individuële indrukken na in de facebook groep "Wandelagenda", klik hier

Geen opmerkingen: