Gwy wandelt

dinsdag 12 januari 2021

Eens naar Zelzate

Onze wandelclubs richten nu zogenaamde corona wandelingen in.
Geen inschrijving, geen catering, maar wel bepîjld. Gelukkig. 
Een reden voor mij om eens zo een tocht ingericht door mijn eigen wandelclub te stappen.

Ik ben aangesloten bij De Kwartels
Vandaag koos ik voor een korte afstand: de  6 km .
Ik heb lange tijd in Zelzate gewoond. 
Ik heb er zelf wandelingen georganiseerd.
Zeker goede redenen om aan onze noordergrens nog eens te stappen. Het was wel mat miezerig, dus deed ik een regencape aan. Achteraf gezien was ik beter wat later in de dag gestart. Toen scheen de zon.

Het was niet modderig. Wel dikwijls om de plassen heen lopen.

Het parcours bracht ons rondom de visvijver. Nadien langs een voormalige spoorweg, die nu een wandel- en fietspad is, langs het huidige kanaal. De snelweg over en langs het psychiatrisch ziekenhuis in het zuiden van Zelzate. Langs een smal pad naast een andere voormalige spoorweg terug richting start. Een passage door het park van Zelzate en nog even over de markt.

Danny, de parcoursmeester, bracht ons een toffe wandeling. 

Geen opmerkingen: