Gwy wandelt

zondag 21 februari 2021

Zonnige modder wandeling

Als Gentenaar wandel ik toch eens een omloop uitgepijld door een Gentse wandelclub.
De Florastappers hebben in Bottelare 3 omlopen uitgezet.
Bij de start was ik niet alleen. Twee andere wandelaars wachtten op hun wandelcompagnon om met hem de lus via Oosterzele te stappen.
Ik koos voor de omloop die doorheen het Gentbos trekt.
Op de omloop stak ik nog een wandelkoppel voor. We wensten elkaar in het passeren nog een mooie tocht.
In het begin door het groene landelijke vrij veel verhard. Dat veranderde radicaal in het Gentbos. Gelukkig waren de modderpoelen te ontwijken. Na deze leuke doortocht,  een kort stuk verhard. Dan kregen we een splitsingsbord. Verhard rechtdoor. Natuur rechts afslaan. Evenals de wandelaars voor mij koos ik voor een tweede doortocht in het Gentbos. Ik heb het geweten! Natuur betekent hier ploeteren en baggeren door de modder. Puur avontuur. Gelukkig had ik wandelbottinen aan.. Heerlijk genieten van zo een traject. 
Eens het bos uit wandelen onder een stralende zon. Toen de kerk van Bottelare in zicht kwam  brachten de wandelpijlen ons langs smalle kerkwegels naar het eindpunt.
Het wandelen waard.

 De drie omlopen zijn nog te bewandelen tot eind februari. 

Geen opmerkingen: