Gwy wandelt

vrijdag 16 februari 2018

Krokustocht

Patjoepelke
Een vaste waarde in mijn wandelkalender is de krokustocht van de Reynaertstappers.
Vandaag trok ik na de ochtenddienst naar Lokeren om die wandeling weer eens te stappen.
De wandelpijlen passeren het treinstation van Lokeren. Zo  is gemakkelijk gemakkelijk om meteen aan de tocht te beginnen. Veel treinreizigers deden dat.
Lokeren is een stadje met veel groen. Dat weet de parcoursmeester uit te buiten, al is men wel voorzichtig met al dat water. Ik week even van de route af om Patjoepelke van dichtbij te zien. De gebruikelijke toegangswegel stond echter onder water. In het natuurgebied Molsbroek konden we even verpozen in het chalet van Natuurpunt en dan stapten we door de Buylaers, ook een drassig natuurgebied.
We kwamen een industrie gebied in. Vlak bij hoge silo's hadden we die de 21 stapten onze tweede rust. Veel bekenden in De Leeuwerik. Ik nam geen pauze maar stapte door. Het traject bracht ons eerst door ruime, groene, chique villawijken te Waasmunster. Ondertussen had ik twee mede-doetjes ontmoet en stapten we dat traject van 6,6 kilometer verder samen.
Het vierde traject bracht me via parkbossen weer terug.
Het was een bijzondere aangename tocht. Veel herkenbaar veel herkend. En wat een zonnige tocht !!! De zon geeft wel nog geen warmte maar wat doet het deugd als stadsmens zo een tocht in de zon op de buiten te stappen !!!

Geen opmerkingen: