Gwy wandelt

maandag 5 februari 2018

Mocktail in het Spijker.

Vandaag legde ik de laatste hand aan de wandeling van morgen.
Ik stel zo gemakkelijk uit, en dan moet je de laatste dag nog veel doen.
Afin ! Ik denk dat het me gelukt is.
Mijn tas staat klaar met wat voor de tocht nodig is.
Ik weet dat mijn kameraden ook zullen mee werken.
Ik weet dat ik over drie seingevers zal kunnen beschikken.
En ik hoop dat iemand anders - hij weet het nog niet - op de eerste rustpost zal kunnen mee helpen.

Ook vandaag in Gent nog boodschappen gedaan en aan het Groot Vleeshuis toch even de trappen afgedaald naar het Spijker. De Spijker dat is niet zo een metalen nagel, maar was in  de middeleeuwen de naam van een gebouw, een pakhuis. Nu is het een gezellige ontmoetingsplaats.

Deze maand, februari, is de maand zonder alcohol, de Tournée Minérale. Dat café speelt daar goed op in. We hebben daar een mocktail gedronken. De linkse op de foto is FRENCH 75, op basis van citroen met lemon bitter, tonic en een suikerstokje. Rechts is een MOSCOW MULE , met munt, appelsap en gember.

Geen opmerkingen: