Gwy wandelt

zaterdag 5 september 2009

IPA wandeling

Plakaat kazerne

Op wandel in Mariakerke bij Gent;
De IPA richtte op zaterdag 5 september wandeltochten in. We konden kiezen uit afstanden van 6, 12 of 20 km. Alle tochten vertrokken vanuit de kazerne van de Federale Politie aan de Groendreef in Gent. Ik koos voor de 20 km.

De wandeling was overvloedig afgepijld met gele pijlen met een blauwe punt. De pijlen brachten ons eerst naar de Bourgoyen-Ossemeersen, altijd het bewandelen waard. De rust hadden we in 't Geestje bij de kerk van Mariakerke.

De 2de etappe focuste zich op het landschapspark De Groene Velden, om ons langs de Vinderhoutse Dam terug naar de Brugse Vaart te brengen. De 2de etappe sloten we af in het café 't Schoon Zicht, waar de cafébaas ons nog met gitaarmuziek verrastte.
De 3de etappe bracht ons de vaart over, om ons wat door Kolegem met zijn oude residentiële wijken te laten dwalen.
Tegen het middaguur was ik terug, en al babbelend met wat clubgenoten, liet ik me de frieten met stoverij goed smaken.
Ondanks dat we wat tegenslag hadden met het weer, was het een aangename wandeling. De moeite om ervoor buiten te zijn.

Ik had mijn fototoestel vergeten, gelukkig heeft een mens altijd zijn mobieltje bij.

--- Sent from the BlackBerry® wireless device of Guy (en nadien wat bijgewerkt vanaf de laptop) ---

Geen opmerkingen: