Gwy wandelt

zondag 26 juli 2015

Canisvliettocht

Foto uit de reeks van Ronny en Linda
Het wandelen in clubverband heb ik leren kennen vlakbij mijn deur.
Een kennis van mij wist dat ik graag wandel en nodigde mij uit om bij een wandelclub eens een wandeltocht mee te maken.
Het stond me geweldig aan en ik ben dan ook blijven wandelen in club verband.
De betrokken wandeltocht was de Canisvliettocht. Nu al meer dan 10 jaar geleden heb ik die tocht nog nooit overgeslagen.
Ik hielp mee of ik wandelde mee.
Vandaag was het mee wandelen.
De wandeling is ook gekend om de parking met veel parkeerplaatsen.
De tocht zelf omvatte een mooie doortocht langs het opgevuld kanaal om dan in Nederland de Canisvliet te bereiken. De Canisvliet is een voormalige Schelde arm die nu dank zij mensen uit Sas van Gent en Zelzate van de industriƫle bezetting gespaard is gebleven.
De Baekermat in Westdorpe boodt ons een rust.
In mijn geval twee keer.
Via de Canisvliet stapten we naar de zuidkant van Zelzate. In de inrichting Sint Jan Baptist hadden we nog een rust vooraleer weer naar de startplaats te stappen.

De tocht is in details al dikwijls aangepast. De essentie is gelukkig nog altijd de Canisvliettocht, waar het heerlijk wandelen is.


Geen opmerkingen: