Gwy wandelt

zaterdag 26 augustus 2017

Mote Molen

Een geliefkoosd wandelgebied voor me is waar de Leie vanuit Frankrijk in België stroomt.
Daar trok ik dan ook vandaag naar toe. Naar Wervik.
De tocht was een kermistocht. Zij vertrok vanuit een feesttent op de Molenmeersen.
De feesttent was de lokatie voor een boerenkermis met veel activiteiten.
Uit de aangeboden afstanden koos ik voor de 19,4 kilometer. Deze werd aangeduid met het nummer 18. Het werd een mooie tocht. Het eerste traject bracht me nadat de kortere afstanden afgesplitst waren langs bloemrijke bermen naar Zandvoorde. In Zandvoorde bevindt zich een Duitse bunker vanuit de eerste wereldoorlog en een Britse begraafplaats met de typisch witte grafstenen. In het dorp staat in steen 'Mijn vlakke land ' van Jacques Brel gebeiteld. Vlak daarbij hadden we onze eerste rust. Het was een caférust in 'In de lustige boer'. Tijd om met een consumptie een gekookt eitje en een sandwich  uit mijn lunchpakket te eten.
Naast wandelaars zaten ook fietsers op het terras. Het zal de cafébaas niet gespeten hebben dat hij speciaal voor deze wandeltocht vroeg zijn zaak opende.
Onze tocht vervolgde zich. De parcoursmeester verdient wel een proficiat. De wandelpijlen brachten ons ook in dit traject langs vrijwel onbegane wegjes. Rustig en stil. Een stadsmens komt tot rust in de groene landelijke sfeer. 
Even wat volk op de tweede rustpost. In Kruiseke was die. Het was warm. Het zonnetje scheen. En ik kon niet nalaten om aan het kraantje mijn gezicht wat af te spoelen. 
Van 'Het Visputje' leidden de wandelpijlen ons dan door akkerland met groenten teelt weer naar de feesttent. Daar kon ik dan mijn wandelkennissen nog even goede dag zeggen vooraleer de trein weer naar Gent te nemen. 

Voor de foto's die ik onderweg met mobieltje nam, klik hier
Wandeltochten vanuit een feesttent hebben hun charmes. Mijn volgende wandeling vanuit een feesttent is de Langelede tocht van de Kwartels in Wachtebeke. Het is op maandag 4 september.

Geen opmerkingen: