Gwy wandelt

zaterdag 28 oktober 2017

Strand en duin

Een wandeling aan onze Belgische kust bij de Spoetnikstappers. Daarvoor nam ik de trein en de kusttram naar Middelkerke.
Op de tram heel wat wandelaars en zo stapten we met een heel groepje naar de startzaal. Onder hen een kennis die ik al lang niet meer gezien had. We hebben dan ook later de tocht samen gewandeld.
Vanuit een kelderzaal waren 3 wandellussen van elk zo een 7 kilometer uit gestippeld.  Twee ervan heb ik gestapt.
De eerste lus bracht ons naar het strand en naar de promenade met al die stripfiguren.
De tweede lus was dan een duinen wandeling.
Telkens op de rustpost veel bekenden. Precies meer Oost-Vamingen dan West-Vlamingen zei mijn wandelvriendin.
Met zo een 14 kilometer in de benen  keerde ik terug naar Gent.
Ik wil nog vertellen dat ik de tram naar Oostende nam, terwijl mijn wandelkennis te voet langs de kuststrook huiswaarts stapte.

De tocht droeg de naam halloweentocht. In de start- en aankomstzaal waren dan ook verschillende griezels.

Geen opmerkingen: