Gwy wandelt

dinsdag 26 februari 2019

Controle ivm pensioen

Vanuit Nederland krijg ik pensioen.
Geregeld moet ik een teken van leven geven, en dat laten bevestigen door een ambtenaar van de stad.
Ook moet ik geregeld een verklaring van woonst afleggen.
Het eerste is so wie so of er nog pensioen moet betaald worden.
Het tweede om de hoogte van het pensioen te bepalen.
Maandag kreeg ik via de post een formulier over mijn woonomstandigheden.
Woon ik alleen?
Dat ingevuld formulier  stond dan vandaag klaar om in de postbus te steken.
En nu ? Eensklaps wordt er om half twaalf aan mijn deur gebeld.
Het wil toch wel lukken zeker !
Het is een controleteam.
Twee mensen overtuigen zich van mijn woonsituatie en nemen een interview af.
Hun controleverslag sturen zij dan door naar de SVB.
De SVB betaalt de AOW uit, dat is mijn Nederlands pensioen.

Geen opmerkingen: