Gwy wandelt

zondag 30 mei 2021

Meimaand = Maria maand

 Het drong tot mij door dat we bijna einde mei zijn , en ik nog niet eens op bevaart geweest ben.
Deze morgen dat dan goed gemaakt, mijn rozenkrans genomen  en op bedevaart naar Lourdes (Oostakker).
In alle vroegte was ik al op weg in een stralende morgenzon. 
Boven mij luchtballons. Ballonvaarders staan blijkbaar nog vroeger op dan ik. 
Het is een uur stappen van mijn flat naar de grot in Lourdes. 
Een aangename tocht.
In het heiligdom dan de rondgang van de 3 keer 5 mysteriën gestapt, stil en ingetogen.
En ook de rondgang van de 7 smarten.
Het was nog vroeg, het winkeltje was nog niet open, maar ik heb wel wat geld in de offerblok gestoken. 
Om 8 uur klonk het angelus op een toren van de basiliek, en vatte ik de terugweg aan. 

Mijn beeldverslag bestaat uit 2 delen:
- de tocht naar het bedevaartsoord. klik hier
- de rondgang bij de grot, klik hier. 

Geen opmerkingen: