Gwy wandelt

zondag 26 september 2021

Tabak


Vandaag nam ik de trein naar Wervik.
WSV Wervik richtte er haar tabakstochten in.

Gemakkelijk was wel dat de vereniging  vanaf het station de toegang naar de startzaal uitgepijld had.
We waren met heel wat wandelaars op de trein. 
In de startzaal dronk ik eerst een koffie, en daarna schreef ik me in.
Ik koos voor de 12 km die de wandelaars langs Komen zou brengen. 
Na wat stappen op smalle tussendoortjes in de bewoning, bloeide de wandeling in de Leievallei volledig open. 
We waren met een goed groepje op de 12.
Wandelaars voor mij vroegen na zo een 6 km: 'Heb je al een rustpost gezien? '
Na ruim 7 km landelijk wandelen kwamen we in Ter Brielen, en dan riep iemand: 'Daar staat een bordje rustpost' 
Het was in het Collège de la Lys.  - Komen ligt in Henegouwen, dat is franstalig - 
Bij het bekijken van de afstandentabel zagen we dat we 7,8 km afgelegd hadden, van de langere afstanden.
Wij moesten niet in die rustpost zijn. Groot mysterie voor de inrichters! Waar was het splitsingsbord van de 12 en de 18 gebleven? 
Afin! ...Niet getreurd, wat geconsumeerd en dan stapten ik en andere wandelaars langs het fietspad op de tabaksroute naar Wervik terug. Andere wandelaars werden door de organisatie met de wagen weer naar de startzaal gebracht. 
Wandelen kan soms avontuurlijk zijn.

Tabak heb ik overigens niet gezien. Wel mais, kolen, selder, aardappelen, en planten die ik niet ken. 

Geen opmerkingen: