Gwy wandelt

donderdag 28 november 2019

Flink doorstappen aan de Dender.

Weet je waar het dorpje Schoonaarde ligt ?
Wel ... Ik wist het niet, maar nu wel.
Euraudax Lede richtte aldaar een 25 km brevetwandeling in. En daar wou ik in meestappen.
Dus de trein naar Schoonaarde.
We waren met zo een 60 à 70 mensen om aan de tocht te beginnen.
Jeroen was eerste man, Etienne de laatste man. Tussen hen beiden bewogen wij ons voort.
Eerst landelijke wegen, verder in Denderbelle langs de stuwsluis aldaar. een doortocht door Bastion VIII.
Na de wagenrust in Mespelare begon het jammer genoeg te regenen. De caférust was dan ook welkom. Ondertussen waren we in Dendermonde zelf. Na de rust een tochtje door de binnenstad, met de Grote Markt. Verder in dat derde traject bleef het maar regenen. Iedereen begon wat sneller te stappen.
Bij de volgende wagenrust konden we onder een afdak staan. En het hield ook op met regenen.
Als ikzelf een Euraudax inricht, heb ik de naam een stratenloper te zijn. Bij Jeroen en Etienne is dat zeker niet geval: veldwegen, natuur, geen woonwijken.
Het was een tocht van 25 km. Ik moest echter nogal laveren en zigzaggen om plassen en zo te vermijden dat er voor mij allicht 1 of 2 kilometer bij kwam.
Verschillende wandelfotografen waren er ook. Veel van hun foto's staan in de facebook groep Wandelagenda.
Voor meer info over de EURAUDAX manier van wandelen klik op de website van Euraudax België

Geen opmerkingen: