Gwy wandelt

zondag 31 december 2006

Kerstweek aan de Vitsemolen - Dinsdag

Aai, aai, op deze 2de Kerstdag meldt de wekker dat het 7 uur is, en tijd om op te staan. Waarom heb ik dat ding aan laten staan? 26 december is geen werkdag. Niemand heeft echt zin om op te staan. Op de lange duur dan toch maar het bed uit. Na een uitgebreid ontbijt bestaande uit een omlet met raclette, zijn Ginette en ik nog naar Ieper gereden, naar de Rijselse poort. Toen we daarna terug op de hoeve aankwamen liep onze Elisabeth gezellig buiten van de frisse lucht te genieten.
Heiko, Ann en Lubbe zijn onderweg naar de Vitsemolen, en komen rond de middag aan. Middageten was een spaghetti bolognaise. Na de koffie dan nog een rondje gewandeld van zo een anderhalf uur. Een wandeling eerst langs de Franse kant van de grens. Langs de Rue Coustenoble naar de Rue de Reninghelst, en dan weer in België. Langs de Sint Pietersstraat, met zijn mooie vergezichten en de Verbrandhofstraat naar de Boeschepestraat. Na de wandeling hebben we dan heerlijk pannenkoeken gegeten. Nadat Ann en Heiko aan Lubbe zijn fruitpapje gegeven hebben, vertrokken ze huiswaarts.
Het is nu eenmaal vroeg donker zo eind december.

Leesvoer
In mijn literatuur heb ik nu “Het verhaal van Maria” uit. Dit is een boekwerkje waarin teksten uit apocriefe geschriften gebruikt worden om gebeurtenissen uit het leven van de Moeder van God na te vertellen. Het is rijkelijk geïllustreerd met afbeeldingen van kunstwerken. Nu ben ik het boek “Geloven is achterlijk, zeggen ze” aan het lezen. Dit boek is ietwat als een pamflet opgevat, als een open brief aan kerkverlaters.Beide boeken zijn uitgegeven door het Davidsfonds.

Lees ook mijn indrukken van de andere dagen in deze vakantiehoeve.
Naar mijn dagboek van deze kerstweek: KLIK HIER

Geen opmerkingen: