Gwy wandelt

zaterdag 30 december 2017

WAK in Sleidinge

Vandaag richtte de wandelvereniging  WAK (= Wandelclub Al Kontent ) haar eindejaarstocht in.
Ik nam deze morgen. aan mijn deur de eerste bus 58 er naartoe.
Het was dan ook nog donker toen ik iets na achten aan mijn tocht begon. Ik opteerde voor de tocht aangeduid met 21.
Iemand zoals ik die in de binnenstad woon, kan uitermate genieten van een wandeling in het platte land, en van de dag die in alle ochtendstilte de duisternis doet verdwijnen.
Voor mij was het een tocht van eerst een traject van 10 km. Dat eindigde, na ondermeer over de Lievetragel te wandelen, op het Eeksken waar ik een lekker soepje kocht voor bij mijn boterhammen.
Dan volgden nog twee trajecten. Het was 3,2 plus 7,6 kilometer.
Ook in dat laatste traject verrassend mooie paadjes en bucolische sfeer.
De paden lagen er nat bij, maar al bij al toch niet te veel modder.
De zon is er niet doorgekomen vandaag. Toch was het zo een 12°C. En we hebben het wel droog gehouden.
In het Meetjesland is het altijd goed wandelen. Heerlijk om het mee te maken. Heel wat mensen namen een pakket streekproducten mee naar huis.
Mijn clubgenoot René was er ook . Klik hier voor zijn fotoreeks.

1 opmerking:

rene depuydt zei

Bedankt voor het bijplaatsen van mijn fotos Ghuy,lang geleden dat we mekaar ontmoet hebben,in 2018 beter misschien,we hebben dan ook een bizar jaar achter de rug !!
Grtn,Rene en Micheline en vreugdevol 2018 toegewenst !!!