Gwy wandelt

woensdag 20 december 2017

Stappers in De Warmste Week

Het is nu weer De Warmste Week van Studio Brussel.
De Caminostappers wandelen in 6 dagen van Koksijde naar Wachtebeke.
Het goede doel dat zij sponsoren is Hachiko. Dat is een vereniging die instaat voor de opleiding en begeleiding van assistentiehonden.
Vandaag is het de vierde dag, en vandaag stapte ik ook mee.
De vierde etappe begon aan het station van Oudenaarde. In het buffet ontmoette ik de wandelaars. Bij een kop koffie werd ik bijgepraat over hoe de vorige dagen verlopen waren, en wat de dag van vandaag zou brengen.
Na de groepsfoto vertrokken we in een mistig landschap. Doorheen de Scheldevallen bereikten we Gavere, waar we onze meegebrachte lunch verbruiken in een café op de markt. Da cafébaas had voor lekkere kippensoep bezorgd. De middagetappe bracht ons verder langs Schelde armen en meersen. De velden naast ons waren nat en overstroomd. We konden genieten van de vele overvliegende ganzen.
Zo bereikten we Merelbeke. Aldaar bezochten we het trainingscentrum van Hachiko. De mensen aldaar gaven ons uitleg en lieten ons zien hoe de hondjes tot super behulpzame assistentie honden worden opgeleid.
Daar nam ik afscheid van de wandelgroep die nog 2 dagen stappen voor de boeg heeft.
Vrijdag om 15 uur komen ze in Wachtebeke aan.

De foto hierbij heb ik gekopieerd uit de mooie foto reportage van een medewandelaar. Klik hier voor het album van Thierry. Daar vind je ook de groepsfoto in het trainerscentrum met Nicky Langley als gastvrouw.

Geen opmerkingen: