Gwy wandelt

zaterdag 27 oktober 2018

Herfstwandeling onder de regenboog.


Twee dingen onthou ik van mijn wandeling vandaag:
1 dat is de wondermooie regenboog die ik in Eksaarde kon bewonderen .
2 dat is het avontuurlijke pad aan de Zuidlede.

Hoe was de wandelting vandaag?
Ik was met een wandelmaat vroeg in de morgen afgesproken om samen de herfstwandeling van de Reynaertstappers te marcheren.
Het regende toen we vertrokken. Dus ik een waterdichte hoes over mijn rugzak en Etienne onder zijn paraplu.
Het eerste traject was een korte afstand van zo een 2.7 km. Echt een herfstige tocht, Maar de regen deerde ons niet. Na dit traject tijd voor een kop koffie en dan weer op weg. Nu voor een afstand van 7.9 km. En de zon kwam er door toen we over het oude tramspoor richting Eksaarde stapten. Toen we bij het Etbos waren, was de regen volledig op gehouden
Twee keer zagen we een regenboog. Dat maakt een mens gelukkig.
Verder in dat traject ook nog de weergaloze doortocht via een smal glibberig pad langs de Zuidlede.
Het derde traject was 6.2 km lang en bood ons aangenaam stapplezier door de akkers en velden.

Terug aan de aankomst, beginnen nog veel mensen te wandelen. Het slechte weer deze morgen had hen doen aarzelen. Maar nu zijn ze hier voor een namiddagtocht.

Voor enkele foto's van mij klik hier. 
Ik zag veel wandelfotografen Die zullen hun reeks allicht ook op internet plaatsen.

Geen opmerkingen: