Gwy wandelt

dinsdag 1 oktober 2019

Wat bracht de keuken?

In het hotel waar we in Wales verbleven voor onze wandeltocht aldaar, kregen we altijd lekker te eten.

Als ontbijt nam ik altijd de full breakfast. Anderen kozen voor porridge, nog anderen voor zachtgekookte eitjes met soldaatjes, of toast met roerei.

Voor 's middags kregen we een lunchpakket mee.
Voordien maakten we onze keuze. Meestal koos ik voor een sandwich. Dat is hier ter plekke een dubbele boterham, schuin door gesneden in twee driehoeken. Als beleg had ik eens tonijn met maïs, een andere keer zachte kruiden kaas met sneetjes komkommer, nog een andere keer kaas met tomaat. Daarbij konden we ook fruit kiezen. Ik nam telkens een banaan. Een yoghurt nam ik nooit mee, wel een energie reep.

Het avondeten was een diner, dat ik bijna gastronomisch zou noemen. Superlekker.
We konden altijd kiezen. Dat moesten we wel op voorhand doen.
Als voorgerecht heb ik gekozen voor
   Meloen met ham
   Warme salade met rode biet.
   Tomaat met zalm
   Champignons in de look.
   Black pudding, dat bleek bloedworst te zijn.
   Rollade met spinazie.
Als hoofdgerecht nam ik.
   Zalm
   Tajine met kip
   Lever met aardappel puree en erwtjes
   Terrine met hertenvlees
   Kip met look
   Pork steak in de oven.
En daarna was er het nagerecht.  Het best hebben de pannenkoeken met banaan me gesmaakt
Om te besluiten hadden we thee of koffie met muntchocolade.

Geen opmerkingen: