Gwy wandelt

donderdag 18 maart 2021

Assels wandelroute

Vandaag koos ik een wandelroute van de dienst toerisme Oost-Vlaanderen uit routen.be.
Het werd een wandeling dichtbij - althans voor mij - in Drongen. 
Toen ik de lijnbus naar Drongen nam was het 7°C en droog.
Het bleef niet droog. Toen ik uit de bus stapte begon het te regenen. Dus onmiddellijk mijn regencape aan. 
Zo stapte ik dan de Leie over, en dan gelijk een modderig pad in. De modder viel mee. Het is een breed wandelpad en al zigzaggend is de modder te vermijden. Aan de Ringvaart begon het verharde stuk. Via de Pontstraat bereik je Afsnee. En dan verder langs de Dijkweg, om eens de Drie Leien voorbij weer onverhard onder de voeten te krijgen. 
De wandellus is 6 km, en zeer geschikt voor families als het beter weer is dan vandaag. 

Geen opmerkingen: