Gwy wandelt

woensdag 3 maart 2021

Langs de Assels en de Blaarmeersen.

Een groene halte wandeling begint aan een treinstation of bushalte.
Na een tocht in lijn door mooi wandelgebied eindigt zij bij een ander treinstation of bushalte. 
Ik had in de facebook groep WANDELAGENDA gelezen over een tocht door meersen en langs trage wegen van Drongen naar Gent. En die tocht wou ik ook wel doen.
Ik zocht er de brochure bij. Die had ik gelukkig nog in mijn kast. 
De wandeling begint aan het station van Drongen en eindigt bij het Sint-Pietersstation. 
Ik besloot niet de trein te nemen maar de lijnbus. Aan mijn deur stap ik op bus 17 of 18 en in Drongen stap ik af . 
Ik besloot om aan het Drongenplein de wandeling te starten. Dan is zij nog 9 km. Via de Pontbrug stak ik de Leie over. In de brochure las ik meer over deze brug.
Dan naar rechts om dan langs een smal wegje richting Leie te stappen Maar dat lukte niet. Het stond onder water. Dan maar langs een betonnen weg naar de Leie. 
Heerlijk zo langs de Assels te stappen. 
Ik kwam langs twee horeca zaken.: De Oude 3 Leien, en de Nenuphar. Beiden waren dicht. Er waren in beide trouwens verbouwingen bezig. 
In Afsnee dan de Pontweg in. Hier vergiste ik me tussen links en rechts. Zo bewandelde ik het Lazarie pad in beide richtingen. Het is mooi zonnig wandelweer en een leuk pad. 
Dan de Ringvaart over en de Blaarmeersen in.
Een flinke klim naar de uitkijktoren Ik geraakte buiten adem, en moest mijn tempo drastisch verlagen. 
Dan even langs de grote plas en zo stapte ik dan naar Sneppebrug. Vandaar met de spoorweg aan mijn rechterzijde naar het Sint Pieters Station. 

Voor wat foto's klik hier. 

Geen opmerkingen: