Gwy wandelt

zondag 1 mei 2022

Boterkoekenloop

Weer eens wandelschoenen aangetrokken, en de lijnbus genomen naar de Gentbrugse Meersen.
De sportdienst van Gent richt de boterkoekenloop in.
Het is niet alleen lopen. Ook wandelingen zijn voorzien.
Nieuw dit jaar waren doe activiteiten. Zoals ik het gezien heb, best leuk.
Zelf koos ik voor de wandeling van 10 km. Die was aan gegeven met blauwe pijlen.
Zolang verschillende trajecten samen waren was het langs verhard.
Dat veranderde toen de blauwe pijlen zich afsplitsten. Dan gingen smalle paadjes door het struikgewas.
Ik heb al dikwijls in de Gentbrugse Meersen gewandeld, 
en toch stapte ik vandaag langs plekken die nieuw voor mij waren.
Ook stapten we een stuk door een woonwijk met open bebouwing 
en het jaagpad langs de Schelde mocht ook niet ontbreken. 
Vaste waarden als de Vredespoort en de geboortebossen ontbraken eveneens niet. 
We stapten ook door graasgebieden, en om te besluiten
de laatste kilometer door de volkstuinen. 
Om te eindigen dan een boterkoek.
De organisatie had op een grasveld aan de Driebeek tafeltjes en stoelen gezet.
Ik heb er een tijdje gezeten en genoten van de start van verschillende loopgroepen. 

Geen opmerkingen: