Gwy wandelt

zondag 29 mei 2022

Naar Gent Smaakt

Vandaag  == de laatste dag van het eten festival in het centrum van Gent.
We konden het niet laten om er naar toe te gaan.
We wilden wat zwerven en bij een van de deelnemers wat nuttigen. 
Eerst even naar de Korenmarkt.
Ik had mijn gedachten gezet voor een Nepalees gerecht.
Maar ik was niet de enige. Er stond een lange rij aan te schuiven. 
Het druppelde een beetje --> dus een overdekt iets opzoeken.
Ondanks het vroege uur in de namiddag, waren alle overdekte zitplaatsen volzet.
Dan maar door de Lange Munt naar de Vrijdagsmarkt.
Daar was het was rustiger, en hebben we in ons stamcafé wat gedronken.
We hadden er ons de tijd voor genomen. 
Tijd dus om wat te eten. 
Terug naar de Korenmarkt.
De wachtrijen waren ondertussen nog langer geworden.
Ik liet mijn voorkeur maar voor gelaten wat het was en we sloegen Klein Turkije in.
Aan de stadshal was er plaats om te zitten en wat te eten.
Dat deden we dan ook.
Wel met met wat moeite. We konden als we wat wilden bestellen alleen met jetons betalen. 
Dus ook zoeken naar een stand waar ze die jetons verkopen.
°°°
Veel volk.
Niet voor herhaling vatbaar. 

Geen opmerkingen: