Gwy wandelt

zondag 2 oktober 2016

In Ribadeo

De apotheose, reisdag 2
Vorige jaar sloten we onze voettocht af in Ribadeo.
Dat stadje ligt al in Galicia. Vorig jaar stapten we nog in Asturië. Dit jaar zullen we volledig in Galicia stappen.
Ribadeo was het doel van onze busrit vandaag. Van hier start onze voettocht dit jaar.
Deze morgen ontwaakten we nog in Frankrijk,  in Castets, in een rustig hotel in de Landes. Na een uitgebreid ontbijt zijn we vertrokken voor een busrit van 600 kilometers. Om 8 uur waren we vertrokken. Rond 9 uur passeerden we met de Pyreneeën links van ons de grens tussen Frankrijk en Spanje.  We reden door het bergachtige Baskenland. Eens Bilbao voorbij hadden we de kust rechts van ons. Tijd om even te stoppen, uit de bus te stappen en van het mooie vergezicht plus de zee aan de voet van de rotsen te genieten. In Cantabria, startte vorig jaar onze pelgrimstocht vanuit Santander. Vanaf de autovia konden we zo de verschillende plaatsen, plekken, wegen en paden zien die we vorig jaar te voet bewandelden.  Het camino gevoel ontwaakt.
Voor ons is de echte camino is nu weer begonnen, al hebben we vandaag nog niet veel gewandeld. We zijn even langs de Rota da Costa op het strand geweest  en hebben ginds de kathedraalkliffen bewonderd.
Vannacht verblijven we in hotel EO, een rustig drie-sterren hotel. Avond eten  doen we in La Botelleria, een restaurant er vlakbij.