Gwy wandelt

zaterdag 4 augustus 2007

Poperinge, Kemmel en Loker


Zaterdag 7 juli 2007
In de ochtend vanuit de Vitsemolenhoeve naar Poperinge. In de dienst voor toerisme koop ik wat boekjes uit een nieuwe reeks: VERHALEN VOOR ONDERWEG. Die zijn alvast goed om een volgend verblijf voor te bereiden.
Ik blijf wat hangen in de Onze Lieve Vrouw kerk, een gebedshuis uit de 13de eeuw. Op de markt staat Rik’s paardentram klaar. Die rijdt de Poperingse Kleikoppenroute af. Moet ik onthouden voor een volgende vakantie hier.
Veel fietsers. Dat is niet te verwonderen. Op maandag zal hier de Ronde van Frankrijk passeren.
Dan ga ik te voet naar Westouter. Langs leuke wegjes om en nabij de Franse grens.
Ginette, Katinka en Elisabeth zijn gaan shoppen in Frankrijk,
‘s Middageten we kip aan het spit, met aardappeltjes. Die hebben ze vanuit Bailleul mee gebracht.
In de namiddag rijden we naar Kemmel. Daar maken we eerst een toertje doorheen het domein van de Warande. En we keren via een GR-pad terug. En dan gaan we het Labyrint binnen. Het is mooi weer om op het terras een ijsje te eten.
‘s Avonds ga ik om 19 uur H. Mis in Loker. Daar heeft de kerkfabriek de opstelling van de stoelen aangepast. De lange rijen met stoelen zijn vervangen door een opstelling in ovaal. Het altaar en de lezenaars vormen zo een kring met de kerkgangers.
Na de eucharistieviering maakt ik nog een uitgebreide wandeling om via de Rode Berg en Westouter naar de Vitsemolen terug te keren.

Geen opmerkingen: