Gwy wandelt

zaterdag 4 augustus 2007

Zwarte Berg, Douve vallei, Rode Berg


Woensdag 4 juli

‘s Morgens een tochtje in Frankrijk net over de grens met Anke, Arne, Silke en Jelle. Die 4 zijn met de fiets, ik te voet. We nemen de Rue des 5 Mesures, dan draaien we richting Boeschepe via de Duyndreve, om dan langs de Rue de Reningelst terug te keren.

Op tijd terug voor het middageten: Spinazie aardappelen met gebakken vis.

Zwarte Berg, Douve vallei, Rode Berg

Deze middag vervolg ik de dagtocht 11 uit de dagstapper. Ik knoop aan waar ik gisteren eindigde. Hoppevelden links en rechts en dan naar de Zwarte Berg. De route leidt verder naar het domein van Yourcenar. De GR trekt binnen het domein en houdt de rand ervan aan. Ik wijk toch even van de routebeschrijving af, om nog wat langer in het bos te zijn. Via een leuk wegje ga ik noordwaarts en kom zo weer op de route, die ik dan verder vervolg naar de Douve vallei. Net als ik Belgiƫ binnenkom, om dan weer naar boven te gaan, is de weg afgezet. Zo te zien is dat nog maar pas gebeurd. Ik volg dan een wandelpad dat er zowat evenwijdig mee loopt. En voorbij het bos zie ik waarom de weg afgesloten is. De natuur wordt hier de kans geboden om zich te herstellen. Dan gaat het naar een natuurreservaat waar het avontuurlijk wandelen is. Het pad heeft wat hoogteverschillen, diee met trappen overwonnen worden. Van het Eeuwenhout is het dan richting Loker. En vanuit Loker leiden onooglijke paadjes naar de Lijstermolen. Voor degene die de Dagstapper getrouw volgen is dat het einde van de wandeling. Maar ik mag van blz. 142 terug naar bladzijde 136. Mijn wandeling gaat hier langs het Hellegat en beneden ga ik dan langs een wegje, dat ik nog nooit bewandeld heb. En ik heb hier al vaak gewandeld. Toch weer een verrijkend moment. En dan op de Neerplaats beƫindig ik de wandeling door met zicht op de Catsberg naar de Vitsemolenhoeve weer te keren . Dat was nu een mooie panorama wandeling.

Geen opmerkingen: