Gwy wandelt

dinsdag 8 april 2014

OKRA en Opera

Dat naar een middag gaan om opera muziek te beluisteren, zo heerlijk kon zijn, wist ik niet.
Met de OKRA academie van Gent, hadden we deze middag het onderwerp "De Klara Top 20 van de Opera. We hadden deze morgen alles goed voor bereid. Gelukkig maar want we hadden wat problemen met het geluid. We hadden bijna 100 stoelen klaar gezet, en ik heb er deze middag nog 10-tallen moeten bij plaatsen. Ik wist niet dat het muziekgenre opera zoveel mensen interesseert.
 De musicologe Beatrijs Van Hulle dompelde ons onder in heerlijke muziek. Soms heel herkenbaar,  soms - voor mij althans - totaal nieuw.
Ik zal eens op internet naar die Klara top 20 moeten zoeken..
De foto die ik deze middag van onze begeleidster nam, is evenwel zo onklaar, dat die ik maar vernietigd heb en  op het internet  een andere foto van onze spreekster gezocht heb. Bijgaande foto komt uit de website van het Davidsfonds waar ze ook uitermate gewaardeerd wordt.

Geen opmerkingen: