Gwy wandelt

donderdag 24 april 2014

Veel volk in Sint-Baafs


Toen ik gisteren morgen in de Gentse kathedraal kwam was het er nog leeg. Het was nauwelijks 8u30. Maar tegen dat het 9 uur was stroomde het volk binnen. En de groepen bleven binnen komen. Toen de kapel waarin zich het Lam Gods bevindt opende, stonden al mensen aan te schuiven
Ook aan onthalers was er geen gebrek. Er kwam een collega die normaal de donderdagochtend komt, aan. Zij kon vandaag niet, en we besloten dan ook te verwisselen
Daarmee was ik er deze morgen weer. En weer al dat volk. Het Lam Gods is in tegenwoordig. Deze middag waren het vooral jongeren. Jongeren uit andere Vlaamse steden die een vragenlijst moesten invullen. Ik heb hen toch wat op weg kunnen helpen.
Om als onthalers onder elkaar te praten hadden we geen tijd. De bezoekers gaan voor. Ik wil het aantal keren niet tellen dat ik het schilderij van Rubens over de intrede van Bavo laten zien heb en verteld heb wat het uitbeeldt. Bavo is een Vlaamse heilige. Buitenlanders kennen hem niet, maar het schilderij weet hen toch te boeien.

Geen opmerkingen: