Gwy wandelt

zaterdag 26 april 2014

Paarden melken

Lijnbus 34 bracht me vanochtend vanuit Gent naar Heusden. Ik ging er wandelen bij de Postiljon op hun Husdinetochten. Er was een ruim gamma aan afstanden uitgepijld. De kortste was 5 km, de langste 50 km. Ik was van plan om het midden te houden, namelijk op 25 km. Op de startplaats kwam ik Alain tegen, die net vertrok, maar zelf wou ik eerst nog een koffie drinken en een broodje eten.
Het eerste traject van de tocht was een bloemrijke doorgang tussen huizen, villa's die ik eerder kastelen zou willen noemen. De eerste rust (voor de 25) was in de paardenmelkerij. Daar kwam ik Alain weer tegen, en de rest van de tocht hebben we samen afgelegd. We babbelden over fietsen en wandelen en prezen onze gemeenschappelijke kennissen.
Bij de 50km-stappers zijn er snelle. Er waren er die ons al inhaalden.
De tocht bracht ons vaak langs aarden wegjes en groene paden. Ik moet de parcoursuitzetter zeker proficiat wensen.
Nadat we binnen waren dronken we nog een soepje.
Toen Alain al naar huis was kwam ik nog Koenraad tegen. Koenraad, ik en anderen zijn van plan om op 7 mei een blindenpad in te wandelen. Zo konden we nog een en ander voorbespreken. Maar goed dat is een ander verhaal.
Klik hier voor mijn foto's uit de Husdinetocht.

Geen opmerkingen: