Gwy wandelt

dinsdag 13 maart 2018

Een hectische dag

Vandaag was het nu toch wel een dag waarop van alles misliep.
We hadden een voordracht voorzien waarop we toch een honderdtal toehoorders verwachtten.
Het begon goed. De verwarming in de zaal stond al aan. Bij de geluidsinstallatie lag een briefje met de melding dat enkel de rode knop nog moest ingedrukt worden.
Toen ik de beamer op de laptop wou aansluiten bleek er geen verbindingskabel mee gegeven te zijn. Ook was er geen afstandsbediening om de afbeeldingen van de presentatie te laten doorschuiven. Hoe dat nu te regelen? De mensen die de zaal verhuren konden me wel een verbindingsstuk lenen, dankzij hen was dat probleem dus van de baan. Voor het gebrek aan afstandsbediening zou ik wat anders moeten verzinnen. Ik stelde de installatie zo op dat de spreker met de muis zou kunnen werken.
Oei! Wat nu? Nog iets onvoorzien. Ze komen nu nog een nieuw koffieapparaat installeren. Moet dat net vandaag zijn ?
Afin, ondertussen was het al twaalf uur. Tijd om te middageten.
Gewoontegetrouw lunchen we in Al Castello, met zijn vieren nu.
Na de heerlijke maaltijd weer naar de zaal.
Onze spreker was er vroeg. Hij was enigszins ontgoocheld. Hij had gedacht dat we een meer professionele groep waren.
Goed dan maar wat improviseren.
En wat een pech nu ! De microfoon liet het afweten.
Verschillende techniekers kwamen erbij.
Ze kregen wel bonken en gesis uit maar geen deftig geluid.
Eensklaps lukte het wel .
Gelukkig want wel honderd vijftig mensen waren komen opdagen.
Eind goed, alles goed ?
Vergeet het maar. Tijdens de pauze, de koffiepauze bleken er verschillende melkjes over datum te zijn. Ook niet plezant. Dat was dus gauw de mensen een andere koffie geven en de melkjes buiten datum eruit lichten. Gelukkig zijn de mensen begripsvol.

Voor een volgende keer maak ik in ieder geval een checklist. Zo iets wil ik geen twee keer. En ook de anderen niet.

Geen opmerkingen: