Gwy wandelt

dinsdag 6 maart 2018

Sneeuwklokjes in de lente

Vandaag wandelde ik in Wetteren. De wandelsportvereniging van ginder richtte haar sneeuwklokjestocht in.
Sneeuw heb ik niet gezien. Wel de zon, een heerlijk lentezonnetje.
Al een paar dagen had ik weinig beweging gehad. Vandaag zou ik dat dan ook inhalen.

De club had 3 trajecten uitgezet. Die drie trajecten omvatten 5 lussen. Ik nam telkens de langste natuurlus.
In mijn eerste lus bewandelde ik Westrem, mijn tweede was Massemen. En in mijn derde lus brachten de wandelpijlen me door Kwatrecht.
Modder ontbrak niet op het parcours. Zelf heb ik het ergste kunnen vermijden, maar ik vernam van een wandelaar dat hij tot over de enkels in het slijk was gezakt. Een andere wandelkennis was zelfs uitgegleden, als West-Vlaamse heeft ze met de Oost-Vlaamse modder kennis gemaakt.

Volgens mijn mobieltje heb ik 26 kilometer gestapt in 4 uur. Met de pauzes erbij heb ik er veel langer over gedaan. Ik heb er een volledige dag van gemaakt en op de rustpost telkens lang blijven babbelen.
Mensen uit het Gentse, mensen van mijn wandelclub, mensen waarmee ik verschillende wandelreizen heb mee gemaakt. De gezelligheid van het wandelen.

Heerlijk voor een stadsmens om zo op het platteland te wandelen, zeker in zo een goede organisatie en onder een stralend lentezonnetje.
Ik ontmoette verschillende wandelkennissen. Ook wandelfotografen. Verschillenden brengen hun foto-album uit op de facebook-groep WANDELAGENDA. Klik hier.

Geen opmerkingen: